Tämä tarkoittaa, että Googlella on uusi, erittäin voimakas kilpailija

SearchGPT:n johdosta SEO-ammattilaisten ja yritysten on jatkossa kiinnitettävä entistä enemmän huomiota Search Experience Optimizationiin.

Mitä tiedämme aiheesta tähän mennessä?

  • SearchGPT:llä näyttää olevan Googlen tapaan hyvin yksinkertainen käyttöliittymä.
  • SearchGPT puuttuu hakukokemuksen nykyiseen kitkaan, sillä se huomauttaa, että tiedon hankkiminen nykyisen haun kautta ”vaatii usein useita yrityksiä relevanteille tuloksille” → SearchGPT:n tavoitteena on olla ”nopeampi ja helpompi käyttää”.
  • SearchGPT toimii yhdistämällä tekoälymallejaan verkosta kerättävään dataan.
  • 🏆 SearchGPT:n alusta tarjoaa ”selkeät linkit relevantteihin lähteisiin”.
  • 🏆 Toimintamalli on AI:n mukaisesti keskusteleva, eivätkä jatkokyselyt ja -vastaukset vaadi alkuperäisen kyselyn toistamista.
  • SearchGPT on tällä hetkellä valikoiduille käyttäjille tarjottu prototyyppi, mutta odotuslistalle voi ilmoittautua.

Mutta mitä tämä tarkoittaa perinteisen hakukoneoptimoinnin kannalta?

“AI search is going to become one of the key ways that people navigate the internet, and it's crucial, in these early days, that the technology is built in a way that values, respects, and protects journalism and publishers. We look forward to partnering with OpenAI in the process, and creating a new way for readers to discover The Atlantic.” — Nicholas Thompson, CEO of The Atlantic

Toimituksen huomio: Tämä uutinen päivittyy tulevien muutosten myötä.