Miltä kuulostaisi yhtäkkinen 400% kasvu orgaanisessa liikenteessä?

Esimerkki on viime heinäkuulta, Viviltä, joka valmistaa biohajoavia ja uudelleenkäytettäviä kuukautishoitotuotteita. Aiheesta uutisoi ModernRetail.

Analytiikasta selvisi, että liikenteen kasvu johtui pääasiassa Google Geminin ja OpenAI:n ChatGPT-hakusuosituksista, jotka koskivat myrkytöntä kuukautishoitoa.

Hakuja vauhditti tuolloin ilmestynyt Environment International -tiedelehden tutkimus, jonka mukaan monet suositut tamponimerkit sisältävät raskasmetalleja, kuten lyijyä ja arseenia.

Kun ihmiset ryntäsivät AI-sovelluksiin etsimään lisätietoa aiheesta, mitä kävi?

He päätyivät Vivin blogiin.

Näiden suositusten perusteella muunnettu myynti kasvoi 436 %.

Kuten aiemmin julkaisin, Perplexity mahdollistaa jatkossa Pro-käyttäjilleen suoraostot sovelluksessaan. Oletettavissa on, että mahdollisuus lipuu meren takaa Jenkkilästä myös Eurooppaan.

Spinsin julkaisema Industry Update & Trends Predictions -tutkimus vuodelle 2025 osoittaa myös, miten tekoälysovellukset muuttavat jo nyt ihmisten tapaa etsiä ratkaisuja erilaisiin haasteisiin ja tarpeisiin, tuotteita unohtamatta.

ChatGPT:n ja muiden tekoälyagenttien yleistyminen tuotteiden etsimiseen pakottaa brändit miettimään, miten vastata hakukäyttäytymisen muutoksiin.

Miten AI-lähteet tarkistaa Google Analyticsistä?

Miten tarkistan AI-liikenteen lähteen Google Analyticsistä?

Jos haluat nähdä verkkosivustollesi johtavan, tekoälyn tuottaman liikenteen määrän, siirry kohtaan:

  • Raportit » Liidit » Liikenteen hankinta.
  • Klikkaa “Istuntoon liittyvä ensisijainen kanavaryhmä” -otsikon vieressä olevaa plus-merkkiä (+).
  • Liikenteen lähde » Istuntoon liittyvä liikenteen lähde.

Mikäli kaipaat apua verkkokauppasi hakukone- ja AI-optimoinnissa, ota yhteyttä. Autan mielelläni!

Halutessasi voit tilata maksuttoman analyysin sivustosi nykytilasta.

Tekoälyoptimointi esimerkki (AI-optimointi)

Lähteet