Case: Verkkokauppa
Kotimainen verkkokauppa aloitti joulukuussa 2023 yhteistyön SEOhubin kanssa hakukonenäkyvyyden tehostamiseksi sekä myynnin edistämiseksi.
+228%
kasvu orgaanisessa liikenteessä
+49%
näkyvyys prio- avainsanoilla
+177%
kasvu TOP3-avainsanoissa
+41%
kasvu verkkokaupan konversiossa
Konsultoinnin palveluja B2B-puolella tarjoava yritys aloitti lokakuussa 2023 yhteistyön SEOhubin kanssa hakukonenäkyvyyden tehostamiseksi, tarkoituksenaan kasvattaa samalla liidien määrää.
SEOhub auttoi yritystä saavuttamaan +228% kasvun sivuston orgaanisessa liikenteessä kuuden (6) kuukauden aikana sekä +41% kasvuun verkkokaupan konversiossa.
TOP3-avainsanojen määrä kasvoi +177%. Yrityksen nykynäkyvyys suhteessa kilpailijoihin on yli 49%, mikä tarkoittaa, että laadukkaan SEO-työn jatkolla luku kasvaa entisestään.
Yhteistyö jatkuu edelleen.
Taustaa
Projektissa keskityttiin optimoimaan valikoidut tuotekategoriat ja valikoidut tuotteet niin, että ne sijoittuvat arvokkaimmille toimialaan liittyville avainsanoille Googlen hakutuloksissa.
- Projektin kesto: 6 kk
- Projektin laajuus: SEOhub Premium -strategia
- Lisäksi: Targetoitujen uutiskirjeiden copy
Näihin kiinnitettiin erityistä huomiota
- Käyttäjäystävällisempi navigointi
- Sosiaalisten todisteiden lisääminen optimoiduille tuotesivulle
- Optimoidut tuoteoppaat
- CTA-painikkeiden optimointi
- Tuotesivun ulkoasu hienosäätö
- Sivuston sisäisen linkkirakenteen huoltaminen
- SEO-titlejen ja metakuvaussten pävittäminen
- Backlink-strategian rakentaminen