• Indeksoitavuus
  • Indeksointivirheet
  • Sivuston suorituskyky
  • Palvelinvirheet
  • JavaScript- ja CSS-virheet
  • Robots.txt'in auditointi
  • Sivustokarttojen auditointi
  • Saavutettavuuden tarkistus
  • Strukturoitu data
  • Käytettävyys-analyysi
  • HTML-validointi
  • Sivuston arkkitehtuuri
  • Navigaation auditointi
  • Luottamustekijöiden arviointi
  • Aliverkkotunnuksen arviointi
  • URL-ongelmat
  • Sivuston nopeus
  • Sivuston suojaus
  • Mobiilisoveltuvuus
  • Kieliversioiden virheet
  • Aiheiden klusterianalyysi
  • Heikkolaatuiset sisällöt
  • Duplikaattisisällöt
  • URL-arkkitehtuurin analyysi
  • Title-tagien toimivuus
  • Meta-kuvauksen arviointi
  • Otsikoiden suhde sisältöihin
  • Kilpailijoiden sisältöaudit
  • Kuvien auditointi
  • SERP-auditointi
  • Uudelleenohjausten virheet
  • Uudellenohjausten ketjut
  • Sisäisen linkityksen tarkastus
  • Kanonikaalit linkit
  • Roskalinkkien tarkistus
  • Kilpailijoiden linkkistrategia
  • ja muut tärkeät toimenpiteet.

Mitä ongelmat aiheuttavat?

Sivustolle kertynyt tekninen SEO-velka heikentää ja pahimmassa tapauksessa romauttaa sivuston näkyvyyden hakutuloksissa.

  • Indeksointi- ja crawling-ongelmat voivat estää hakukoneita indeksoimasta sivuston sisältöä tehokkaasti.
  • Väärät teknologiavalinnat, kuten tietyt JavaScript-pohjaiset sovelluskehykset, voivat vaikeuttaa hakukoneiden kykyä indeksoida sivustoa.
  • Sivustouudistuksen yhteydessä tehdyt harkitsemattomat rakennemuutokset tai puutteelliset uudelleenohjaukset voivat johtaa olemassa olevan hakukonenäkyvyyden menettämiseen.
  • Suuri määrä toimimattomia linkkejä vaikeuttaa käyttäjien navigointia ja on hakukoneille merkki huonosta käytettävyydestä.
  • Ilman optimoitua sivustokarttaa ja robots.txt-tiedostoa hakukoneiden on vaikeampi indeksoida sivuston sisältöä tehokkaasti.
  • Sivuston hidas latautuminen heikentää käyttäjäkokemusta ja voi johtaa hakukonesijoitusten laskuun.

Näiden ongelmien seurauksena sivuston orgaaninen liikenne voi romahtaa, mikä johtaa kävijämäärien ja siten myös mahdollisten konversioiden vähenemiseen.

Sisältöjen SEO-auditointi tunnistaa korjausehdotukset.

Milloin auditointi tulee tehdä?

Tekninen SEO-auditointi auttaa tunnistamaan sivuston heikkoudet sekä varmistaa sen toimivuuden, turvallisuuden ja käyttäjäystävällisyyden. Auditointi on tärkeä osa verkkosivuston kehittämistä ja ylläpitoa, ja se kannattaa tehdä säännöllisesti mahdollisten ongelmien ja siten SEO-velan kertymisen välttämiseksi.

  • Kun suunnittelet verkkosivu-uudistusta.
  • Jos epäilet, että sivustosi ei ole teknisesti ajan tasalla.
  • Jos et ole toteuttanut sivustolle auditointia viimeisen 12 kuukauden aikana.
  • Kun olet vaihtamassa verkkopalvelun toimittajaa tai yhteistyökumppania.
  • Jos harkitset verkkosivualustan vaihtoa.
  • Kun suunnittelet markkinointiautomaation hyödyntämistä.
  • Jos sivustosi latausaika on korkea.
  • Kun sivustolle on tehty merkittäviä muutoksia.
  • Jos sivustosi ei tuo haluttuja tuloksia tai et ole tyytyväinen sen suorituskykyyn.
Pyydä tarjous
SEU-auditointi tarkistaa sivuston romahduksen.

Kenelle auditointi sopii – ja miten hyödyn siitä?

Auditointi sopii yrityksille, jotka:

  • haluavat toisen mielipiteen nykyisistä tai aiemmin tehdyistä SEO-toimenpiteistä
  • tarvitsevat selkeää opastusta teknisen SEO-työn suunnasta
  • ovat epävarmoja siitä, voivatko nykyiset SEO-investoinnit kasvattaa konversiota
  • huomaavat sivuston kävijämäärässä yhtäkkisen romahduksen
  • eivät toimista huolimatta saa sisältöjä indeksoitumaan hakutuloksiin.

Tekninen SEO-velka tarkoittaa sivustolle pitkän ajan saatossa kertyneiden korjaamattomien virheiden määrää. Mitä pidemmälle teknistä auditointia siirretään, sitä suuremmaksi velka kasvaa – ja seuraukset kumuloituvat lumipalloefektin lailla.

Saat valmiin materiaalin, joka pitää sisällään virheet ja niiden parannuskehotukset. Auditoinnin pohjalta voit lähteä kehittämään sivuston näkyvyyttä ja löydettävyyttä.

  • Säästät omaa aikaa.
  • Tiedät, mihin sinun tulee panostaa.
  • Tiedät, mistä sinun pitää aloittaa.

Sivuston auditointi on kaiken SEO-työn kulmakivi. Se tarvitaan, jotta sisällöllinen optimointi voidaan aloittaa.

Kuinka nopeasti saan auditoinnin – ja missä muodossa?

Auditoinnin palautus riippuu sivustosi koosta ja analysoitavan datan määrästä. Normaalisti premium-tason auditointi ottaa noin 10-16 päivää valmistuakseen.

Jotta auditointi voidaan toteuttaa, sinulla tulee olla käytössäsi Google Search Console. Pyydämme sinulta tunnukset, jotta voimme analysoida GSC:n datan osana muuta auditointityötä.

Pyydä tarjous