CASE
Alta näet verkkosivuston orgaanisen näkyvyyden kasvun
SEO-työn tavoitteena oli nostaa sivuston tärkeimmät sisällöt hakukoneiden tuloksiin ja ansaita siten uusia potentiaalisia kävijöitä kesäsesongin aikaan. Graafissa on esitelty vuosien 2021–2022 ero näkyvyyden kasvussa.
Tuloksista on poistettu brändihaut, eikä tulosten saavuttamiseen ole käytetty maksettua mainontaa. Luvut on ansaittu orgaanisella SEO-työllä.
219 %
kasvu klikkauksissa
246 %
kasvu näyttökerroissa
61 %
kasvu kaikissa käyttäjissä
57 %
kasvu uusissa käyttäjissä
SEO:n mahtavuus piilee kohdeasiakkaiden hakukäyttäytymisessä – siinä, miten ja millaista tietoa he etsivät
✅ Heillä on agenda – siksi he etsivät tietoa hakukoneista, tai pikemminkin, he etsivät apua hakukoneista. Apua, jonka sinä voit tarjota.
❌ Uniongelmainen ei hae “maailman parasta tyynyä” vaan ratkaisua arkea haittaavaan ongelmaan: “En saa unta.”
Miten kasvu ansaitaan?
Esimerkki 1) Kirjoittamalla joka kuukausi neljä artikkelia voluumiltaan 90 haun avainsanalle, voit ansaita vuodessa 1 209 uutta potentiaalista asiakasta.
Esimerkki 2) Kirjoittamalla joka kuukausi neljä artikkelia voluumiltaan 250 haun avainsanalle, voit ansaita vuodessa 3 360 uutta potentiaalista asiakasta.
Kirjoittamalla joka kuukausi neljä artikkelia voluumiltaan 480 haun avainsanalle, voit ansaita vuodessa 6 451 uutta potentiaalista asiakasta.
Kirjoittamalla joka kuukausi neljä artikkelia voluumiltaan 480 haun avainsanalle + neljä artikkelia voluumiltaan 250 haun avainsanalle, voit ansaita vuodessa 9 811 uutta potentiaalista asiakasta.
Kuulostaa hyvältä, eikö?
On kuitenkin yksi mutta.
Ykkössija ei saa kaikkia klikkejä, sen CTR ei ole koskaan 100%.
Tämä tarkoittaa, että voit laskea (SERP-tuloksesta riippuen) kokonaisluvusta tietyn prosentin, joka kuvaa odotettavissa olevien klikkien määrää. Ja juuri tämän vuoksi on tärkeää löytyä mahdollisimman monella hakutermillä Googlen kärjestä.
Klikkimääriin per SERP voit tutustua Advanced WebRankingin laskurissa.
Oletko toteuttanut SEO-optimointia itse, mutta kävijämäärät ja konversio pysyvät matalina?
Jotta voit voittaa potentiaaliset asiakkaat puolellesi, tarvitset heidän tarpeensa huomioivan SEO-strategian.
Tarvitset myös strategian pohjalta tuotettua laadukasta sisältöä, jolla vastan käyttäjän tekemän haun intentioon.
Hakukoneoptimoinnin avulla kasvatat potentiaalisten ostajien kävijämäärää ja siten myös konversiota. Samalla palvelet lukijaa, eli tarjoat hänelle hyödyllistä ja ajantasaista sisältöä haetusta aiheesta. Samalla vahvistat ajatusjohtajuuttasi ja brändin tunnettuutta.
Varaa maksuton puolen tunnin sparraus, ja jutellaan, miten voimme kääntää SEO-haasteesi voitoksi.
Näin huima kävijämäärän kasvu on mahdollista, kun..
✅ Tiedät, mitä termejä sinun tulee käyttää.
Vain siten voit vastata mahdollisimman tarkasti haun intentioon. Pelkkä avainsanojen lisääminen sisältöjen sekaan ei palvele lukijaa eikä Googlea. Tarkoituksesi on tuottaa niin laadukasta sisältöä, että se itsessään palvelee lukijaa. Tämän vuoksi “SEO-teksti” on jo terminä aikansa elänyt.
✅ Tiedät, että sivustosi on teknisesti optimoitu, eli se toimii kuten pitää, jotta botit pääsevät indeksoimaan sisällöt esteittä.
Tekniseen SEO:oon lukeutuu erilaisia toimenpiteitä. Osa niistä tulisi korjata heti, osan voi jättää odottamaan “luppoaikaa”. Kun tiedät, mitä korjaat ja missä vaiheessa, etenet suunnitelmallisesti, etkä tee turhaa työtä.
✅ Tiedät, miten allokoit parhaat hakutermit jo julkaistuille tai uusille sisällöille
Tämä on tärkeää, jotta et luo kannibaalisisältöjä. SEO-auditoinnin avulla myös tunnistetaan mahdolliset olemassa olevat tuplasisällöt, jotka syövät toistensa näkyvyyttä.
SEO:on kannattaa panostaa: yllä olevasta graafista näet, miten jo kaksi hyvin optimoitua sisältöä ovat nostaneet SEO-näkyyden hienoon kasvuun.
Mieti..
Mitä alla olevat luvut voisivat tarkoittaa liiketoimintasi kasvun ja menestyksen sekä laadukkaan tiedonjaon kannalta (luvuissa vuodet 2021 ja 2022).
Tee ensimmäinen siirtosi
Varaa maksuton konsultointi tai SEO-katselmus
Varaa alta aika SEO-jutustelulle tai laita viestiä: info@seohub.fi