Marinella Himari

Marinella Himari

Sr. SEO Consultant & Content Strategist 🦖

Hei, olen Marinella, SEO- ja sisältömaailman dinosaurus (🦖)

Aloitin silloin, kun avainsanat vielä upotettiin metakeywordseihin ja blogit olivat Suomessa uusi juttu. Siitä on yli 16 vuotta.

— Yliopiston Apteekki, Varma, If, Nordea, UPM, XXL ja monta muuta SEO-asiakkuutta – seuraavaksi sinä?
— Madventures & Docventures, Fjällräven, Suomiretki – luodaanko teillekin sisältöstrategia?

Autan yrityksiä ja organisaatioita kasvamaan ja menestymään orgaanisen SEO:n ja tarinankerronnan keinoin.

Saat minut kiinni sähköpostitse (info@seohub.fi) ja LinkedInistä sekä alla olevalla lomakkeella.

Tältä sivulta löydät myös kalenterini, josta voit varata maksuttoman strategia-puhelun. Jutellaan, miten voisimme yhdessä kääntää SEO-haasteesi voitoksi.

Tekninen SEO ❤️ Sisältö-SEO

Näiden vuosien aikana olen saanut auditoida satapäin verkkosivustoja, todeta niiden yleisimmät tekniset virheet ja sisältöjen kehitysmahdollisuudet.

Insightia on takataskussa paljon: vähittäiskaupasta, B2B-puolelta, vakuutuksista, premium-tuotteita myyvistä brändeistä ja lääkealalta.

Tekninen SEO ja strateginen sisältö-SEO ovat erityisalaani:

Minulla on vahva tausta sisältöstrategioista ja konseptisuunnittelusta, jossa huomioin myös hakukokemuksen optimoinnin (Search Experience Optimization, SXO).

Tehdään tämä yhdessä

Varaa kalenteristani maksuton strategiapuhelu, käydään haasteesi ja toiveesi läpi yhdessä. Voit myös tilata maksuttoman katselmuksen sivustosi kunnosta.

Jos haluat, voit myös lähettää minulle viestiä osoitteeseen: info@seohub.fi

Maksuton analyysiKysy LinkedInissä

Joskus minua haukuttiin nörtiksi, nykyisin rakastan olla sellainen

SEO-konsulttina työskentelen myös copywriterina.

Kuva: Juho Kuva

Mutta SEO-nörttiyden lisäksi teen muutakin, ja koen, että jokainen työnkuvani tukee toistaan.

Julkaisin taannoin aiheesta LinkedIn-päivityksen.

Opetan SEO MasterClassin lisäksi luovaa kirjoittamista. Järjestän Eräkirjamessuja. Kirjoitan kalastusartikkeleita omalle sivustolleni mutta myös Erä-lehteen. Olen ollut mukana perustamassa PING Helsinkiä ja tekemässä MadCook Show’ta. Työskentelen myös copywriterina, ja sain kunnian kirjoittaa Suomen parhaan radiomainoksen Kaiku Gaalan Yrityskuva-kategoriaan Saaren Taialle (“Hetki Särkisalon saaristossa”).

Monni Himari
Vaella, kalasta, rakasta
Eräkirja
Sulje tarinaLue lisää

Olen viettänyt yli 16 vuotta optimoinnin parissa – mutta miten minusta tuli hakukoneoptimoinnin asiantuntija eli SEO-konsultti?

Ammatillinen SEO-työ alkoi kohdallani vuonna 2007, kun perustin blogin, jonka halusin löytyvän Googlen kärjestä.

Muistan edelleen sen päivän, kun voitin ensimmäisen vaikean avainsanan sekä Suomen parhaan matkablogin tittelin, en kerran vaan kolmesti.

Muistan, kuinka orgaanisten kävijöiden määrä kasvoi ja rikoin ensimmäisen 80 000 uniikin kävijän kuukauden.

Kun aloitin hakukoneoptimoinnin parissa, ei vielä ollut verkkokursseja eikä SEO-koulutuksia – kaikki piti opetella itse.

Sittemmin olen kouluttanut itseäni mentorien opastuksessa, tehnyt opintomatkoja ulkomaille SEO-konferensseihin, panostanut osaamiseeni ja uraani, sillä vain siten olen itsekin voinut kehittyä.

Hakukoneoptimointi ja verkkosivujen verkkosivujen sisällöt tulivat osaksi jokapäiväistä tekemistä. Tätä seurasi konversio-optimointi; kun algoritmit ja analytiikka muuttuvat, on entistä tärkeämpää kerätä omaa dataa, jota ilman ei tänä päivänä pärjää.

SEO-konsultin avulla kasvatat verkkosivuston orgaanista näkyvyyttä tuloksekkaasti.

SEO-työni perustuu neljään pilariin

  1. Datalla johtaminen – Tiedämme, mitä teemme ja miksi teemme.
  2. SEO-strategia – Ansaitsemme hakukoneet ja asiakkaat puolellemme.
  3. Analytiikka – Seuraamme dataa ja orgaanista kehitystä.
  4. Evaluointi – Jatkokehitämme ja täydennämme SEO-työtä.

Tällä hetkellä

Miten tunnistaa asiantuntevan SEO-konsultin?

Konsultin tarkoituksena on auttaa yrityksiä saavuttamaan laajaa näkyvyyttä ja tunnettuutta sekä liiketoiminnan kasvua orgaanisen SEO:n avulla.

SEO-osaajalta vaaditaan monenlaisia taitoja, ennen kaikkea aiheeseen syventyneisyyttä.

Tulokset puhuvat puolestaan, ja siksi rakastan työtäni niin paljon.

Milloin SEO-konsultti kannattaa palkata?

Aina silloin, kun SEO-konsulttia ei vielä löydy tiimistäsi.

Hänen taitojaan tarvitaan:

  • sivustouudistuksessa
  • teknisten haasteiden ratkaisemisessa
  • nykysisältöjen SEO-huoltamisessa
  • uusien SEO-sisältöjen suunnittelussa
  • ja mittavassa määrässä muita toimenpiteitä.

Suunnitelmallisen hakukoneoptimoinnin tulisi olla kiinteä osa jokaisen kasvuhakuisen yrityksen liiketoimintastrategiaa ja päivittäistä tekemistä.

Hakukoneoptimoinnin koulutus opettaa sinulle SEO-taidot.

SEO-konsultti auttaa osana tiimiäsi

SEO-konsultin apu on tehokas tapa vauhdittaa orgaanisen näkyvyyden kasvua.

SEO-konsultti muun muassa auttaa:

  • suunnittelemaan tehokkaan SEO-strategian
  • toteuttamaan sivuston auditoinnin
  • tutkimaan oikeat avainsanat
  • luomaan sivustolle hakukoneystävällisen rakenteen
  • klusteroimaan sisällöt vastaamaan haun intentiota
  • määrittämään selkeät askelmerkit
  • SEO-validoimaan sisällöt
  • sekä kouluttaa työntekijäksi SEO-osaajiksi.