Senioritason SEO-osaaja ja sisältöstrategi palveluksessasi
Sr. SEO Consultant & Content Strategist 🦖
Hei, olen Marinella, senioritason SEO-asiantuntija yli 17 vuoden kokemuksella hakukoneoptimoinnin maailmasta. Autan yrityksiä parantamaan sivuston orgaanista näkyvyyttä ja Google-näkyvyyttä luonnollisissa tuloksissa. Lähdetään yhdessä kehittämään SEO-näkyvyyttäsi.
Hakukoneoptimoituja sisältöjä vuodesta 2008 alkaen
Yliopiston Apteekki, Varma, If, Nordea, UPM, XXL ja monta muuta SEO-asiakkuutta – seuraavaksi sinä? SEO-optimoinnin avulla kasvatat brändisi tunnettuutta ja ajatusjohtajuutta sekä myyntiä. Laadukas sisällöntuotanto ja sitä myöten Google-näkyvyys voivat myös auttaa yritystäsi rakentamaan positiivista työnantajamielikuvaa.
Sisältöstrategioita vuodesta 2010
Madventures, Docventures, Fjällräven ja Discover Muonio – luodaanko teillekin sisältöstrategia? Sisältöstrategia palvelee niin sosiaalisen median optimoinnissa kuin sivuston luovissa sisällöissä, jotka seuraavat markkinoinnin vuosikelloa.
Tekninen SEO ❤️ Sisältö-SEO
Näiden vuosien aikana olen saanut auditoida satapäin verkkosivustoja, todeta niiden yleisimmät tekniset virheet ja sisältöjen kehitysmahdollisuudet.
Insightia on takataskussa paljon: vähittäiskaupasta, B2B-puolelta, vakuutuksista, premium-tuotteita myyvistä brändeistä ja lääkealalta.
Tekninen SEO ja strateginen sisältö-SEO ovat erityisalaani:
- ilman syväluotaavaa teknistä auditointia hyväkään sisällöntuotanto ei hyödytä
- ilman laadukasta SEO-strategiaa sisällöntuotanto ei kannata.
Minulla on vahva tausta sisältöstrategioista ja konseptisuunnittelusta, jossa huomioin myös hakukokemuksen optimoinnin (Search Experience Optimization, SXO).
SEO-asiantuntija on yrityksen kasvun tukena
SEO-työni perustuu neljään pilariin
- Datalla johtaminen – Tiedämme, mitä teemme ja miksi teemme.
- SEO-strategia – Ansaitsemme hakukoneet ja asiakkaat puolellemme.
- Analytiikka – Seuraamme dataa ja orgaanista kehitystä.
- Evaluointi – Jatkokehitämme ja täydennämme SEO-työtä.
Tällä hetkellä
- Valmennan digiyrittäjistä SEO-ammattilaisia Zen SEO MasterClass™ -koulutusohjelman avulla.
- Opetan yrittäjiä optimoimaan omaa sivustoaan SEO MasterClass™ -kurssilla.
- Ja koulutan sisällöntuottajia strategisen sisältö-SEO:n taitajia SEO ContentMaster -ohjelmassa.
- Tarjoan eri laajuisia SEO-strategioita yritysten resurssien mukaisesti.
- Konsultoin digitoimistoja orgaanisen SEO:n mahdollisuuksista.
- Työskentelen SEO-konsulttina erilaisissa SEO-projekteissa.
- Julkaisen 2 600+ tilaajan Zen SEO -uutiskirjettä.
- Ja julkaisen aktiivisesti myös LinkedInissä.
Työkokemus
- 2024– Senior SEO Consultant & Content Strategist, SEOhub
- 2021– CEO ja perustaja, Kirjoittaminen.fi
- 2020– SEO-mentori, SEO MasterClass
- 2018– SEO-kouluttaja, SEO MasterClass
- 2015–2019 SEO-spesialisti ja sisältöstrategi, iProspect
- 2015– Co-founder, PING Helsinki
- 2012–2015 SEO-spesialisti ja sisältöstrategi, Valve
- 2008– Matka SEO:n parissa alkaa.
Varaa kalenteristani maksuton strategiapuhelu. Käydään haasteesi ja toiveesi läpi yhdessä. Ajanvaraus ei sido sinua mihinkään.
Halutessasi voit tilata maksuttoman SEO-analyysin sivustosi kunnosta.
Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostitse: info@seohub.fi
Milloin SEO-konsultti kannattaa palkata?
Aina silloin, kun SEO-konsulttia ei vielä löydy tiimistäsi.
Hänen taitojaan tarvitaan:
- sivustouudistuksessa
- teknisten haasteiden ratkaisemisessa
- nykysisältöjen SEO-huoltamisessa
- uusien SEO-sisältöjen suunnittelussa
- ja mittavassa määrässä muita toimenpiteitä.
Suunnitelmallisen hakukoneoptimoinnin tulisi olla kiinteä osa jokaisen kasvuhakuisen yrityksen liiketoimintastrategiaa ja päivittäistä tekemistä.
SEO-konsultti auttaa osana tiimiäsi
SEO-konsultin apu on tehokas tapa vauhdittaa orgaanisen näkyvyyden kasvua.
SEO-konsultti muun muassa auttaa:
- suunnittelemaan tehokkaan SEO-strategian
- toteuttamaan sivuston auditoinnin
- tutkimaan oikeat avainsanat
- luomaan sivustolle hakukoneystävällisen rakenteen
- klusteroimaan sisällöt vastaamaan haun intentiota
- määrittämään selkeät askelmerkit
- SEO-validoimaan sisällöt
- sekä kouluttaa työntekijäksi SEO-osaajiksi.
Kouluttaudu SEO-osaajaksi
Tutustu koulutustarjontaan ja vie SEO-osaamisesi uudelle tasolle. Mikä näistä SEO-koulutuksista sopisi sinulle parhaiten?
- Zen SEO MasterClass™ markkinoinnin ammattilaisille
- SEO MasterClass™ yrittäjille
- SEO ContentMaster™ -sisällöntuottajakoulutus.
Näistä työvaiheista SEO-osaajan taidot koostuvat
Ammattitaitoinen SEO osaaja on apunasi, kun tavoittelet:
- sivuston löydettävyyden kasvua hakukoneissa
- ajatusjohtajuuden kasvattamista
- ostopolun eri vaiheiden optimointia
- ja sitä kautta uusien potentiaalisten asiakkaiden tavoittamista
- konversio-optimointia
- eli lisää kauppaa ja euroja viivan alle
- lisää parempia liidejä
- unohtamatta tunnettuuden kasvattamista (kattomarkkinointia).
Hakukoneoptimoijan työtehtävät pitävät sisällään paljon. Sen vuoksi on käytännössä mahdotonta, että sama tekijä voisi osata yhtä hyvin SEO:n ja SEM:in – ja juuri siksi SEM-mainontaa ei ole listattu alla olevassa tehtävälistassa.
Tässä listattuna tärkeimpiä hakukoneoptimoijan työtehtäviä:
- Aktiivinen viestintä asiakkaan suuntaan
- Sivuston tekninen auditointi
- sivuston eheys
- sivuston nopeus
- sivuston virhekoodit
- sivuston puurakenne
- Sivuston sisällöllinen auditointi
- sisällöt
- meta-tiedot
- schema
- canonical-tagit
- kannibaalit sisällöt
- ikivihreät url-rakenteet
- sivuston saavutettavuus
- Kilpailija-analyysi
- kilpailijan voittamat avainsanat
- kilpailijan sijoitukset tärkeimmille avainsanoille
- Hakusanatutkimus
- avainsanat suhteessa yrityksen kpi:hin
- avainsanat suhteessa kilpailijoihin
- avainsanat suhteessa markkinaan
- avainsanojen vaikeusaste
- avainsanojen intressi
- Yleisesti: On-page SEO
- Yleisesti: Off-page SEO
- Backlink-strategia
- mitä linkkejä jo on ansaittu
- mitä linkkejä voidaan ansaita orgaanisesti
- miten monitoroit brändimaininnat ja käännät ne linkeiksi
- Sivuston sisäinen linkkistrategia
- jotta sivustolta ei löydy kuolleita sivuja
- jotta sivustolta ei löydy orpoja sivuja
- jotta sisällöt eivät painu yli kolmen klikin syvyyteen
- Pilarisivut ja aiheklusterit
- sisältökokonaisuudet per sisältöhubi
- Analytiikan mittaaminen
- onnistumiset kpi:den pohjalta
- onnistumiset seo-projektin pohjalta
- Tulosten raportointi
- viikkotasolla
- kuukausitasolla
- kvartaaleittain
- Muutosehdotukset dataan perustuen
- miksi, mitä ja milloin pitää tehdä
- Nykysisältöjen SEO-korjaaminen
- miksi ja mitä korjataan
- entä jos samalle avainsanalle on useampi osuma?
- Uusien SEO-sisältöjen tuottaminen
- miksi ja mitä kirjoitetaan
- mille sanoille sisältöjä optimoidaan
- millaisia sisältöjen tulee olla rakenteeltaan
- Konversion kasvattaminen SEO:n avulla
- mitä kävijämäärän kasvulla halutaan saavuttaa
- mitkä toimenpiteet tukevat konversion kasvua
- Ajatusjohtajuuden kasvattaminen SEO:n avulla
- miten pääsemme asiakkaiden tietoisuuteen
- Kattomarkkinoinnin toteuttaminen SEO:n avulla
- miten pääsemme asiakkaiden tietoisuuteen
- SEO-konsultointi
- koko laajuudeltaan
Kuten huomaat, työnkuva pitää sisällään paljon.