”Mitä jos?” on jo kääntynyt kysymysmuotoon ”Mitä nyt?”
Z-sukupolvi on syntynyt elektroniikan ympäröimään aikaan ja maailmaan, minkä vuoksi he myös käyttävät somea ja eri päätelaitteita rutiininomaisesti.
Ja sosiaalisen median kanavista etenkin TikTokia:
- 47.4% käyttäjistä on alle 30-vuotiaita
- TikTokilla on yli miljardi käyttäjää (5. sija kaikista someista)
- Vuoden 2022 loppuun menessä käyttäjiä arvellaan olevan jo 1,8 miljardia
- TikTok on myös tämän hetken nopeiten kasvava some-kanava
Aiheesta on julkaistu hiljattain paljon.
Mahdollisuudet ovat HUIKEAT
Search Engine Journalin artikkelissa Could TikTok Be A Search Engine? For Many Users, It Already Is pohditaan tarkemmin, miten nuorison hakukäyttäytymistä kannattaa pohtia brändien, markkinoijien ja julkaisijoiden toimesta.
Ja kuten AtlasSeon artikkelissa The Rise of TikTok as a Search Engine
todetaan:
”As a business, if you can use TikTok – use it. The opportunity to reach your audience in a different way, and further your reach to new audiences is HUGE.”
5 TikTok-vinkkiä markkinoijalle
MarkkinointiUutiset uutisoi aiheesta jo viime vuoden elokuussa artikkelillaan Mitä brändien pitää tietää TikTok-markkinoinnista?
Viesti on selvä, kuten TikTokin pienyritysten ratkaisuista vastaavaa johtaja Becca Sawyer kiteyttää:
- Älä tee mainoksia, tee TikTok-videoita
- Ajattele ”tiktokmaisesti” (luovasti)
- Osallistu keskusteluun
- Aloita uusia keskuteluja
- Ole aito
5 TikTok-vinkkiä markkinoijalle
MarkkinointiUutiset uutisoi aiheesta jo viime vuoden elokuussa artikkelillaan Mitä brändien pitää tietää TikTok-markkinoinnista?
Viesti on selvä, kuten TikTokin pienyritysten ratkaisuista vastaavaa johtaja Becca Sawyer kiteyttää:
- Älä tee mainoksia, tee TikTok-videoita
- Ajattele ”tiktokmaisesti” (luovasti)
- Osallistu keskusteluun
- Aloita uusia keskuteluja
- Ole aito
Tiedä ennen muita.
Datajournalismia ja näkökulmia algoritmimuutoksista AI-optimointiin. Tilaa SEO-uutiset kuukausikoosteena sähköpostiisi.