Mikä yhdistää menestyneimpiä yrityksiä?

AJATUSJOHTAJUUS

Sitä ei voi ostaa – sen voi ainoastaan ansaita.

Valitse strategiasi
Mitä on SXO?
SEO eli SXO vuonna 2024

Kerro johtava tarina. Kasvata vaikutusvaltaa. Vangitse markkinaosuus.

Ajatusjohtajuus

Hakukokemuksen optimointi (Search Experience Optimization, SXO) on SEO:n ja UX:n lapsukainen, jonka geeneissä yhdistyvät erilaisten hakukoneiden, käytettävyyden ja käyttäjien tarpeet.

— Nämä yhdessä johtavat entistä laajempaan näkyvyyteen, sivuston käyttäjäystävällisyyteen ja kasvaneisiin konversioihin.

Google-haut muuttuvat.

Mitä hakukokemuksen optimointi (SXO) tarkoittaa?

Olet kuullut SEO:n olevan holistista, kokonaisvaltaista. Mutta mitä tämä tarkoittaa vuonna 2024?

→ Sitä, että SXO etsii mahdollisuuksia myös Googlen ulkopuolelta.

Nimittäin, SparkToron vuoden 2024 Zero-Click Search -tutkimus paljastaa merkittävän muutoksen hakukäyttäytymisessä:

1000 hausta vain 374 klikkausta johtaa jollekin hakutuloksissa näkyvistä sivustoista.

Nolla-klikin hauilla tarkoitetaan hakuja, jotka päättyvät, ennen kuin käyttäjä on klikannut mitään hakutuloksessa näkyvää tulosta.

Tähän lukuun sisältyvät haut, jotka päättyvät:

  • hakijan tyytyväisyyteen
  • turhautuneisuuteen
  • tai uuden haun tekemiseen.

Silti nolla-klikeissä piilee uusi loistava tilaisuus, joka jokaisen yrityksen tulee ottaa huomioon strategisessa SEO-työssään.

SXO etsii mahdollisuuksia Googlen ulkopuolelta

SXO sisältää niin sisältömarkkinoinnin (luovat tekstit ja uutiskirje), sosiaalisen haun optimoinnin (SSO), tekoälyoptimoinnin (AIO) kuin hakukoneoptimoinnin (SEO).

Perimmäisiä tarkoituksia on kaksi:

  • parantaa brändisi näkyvyyttä eri hakualustoilla
  • tarjota laadukas ja mutkaton käyttäjäkokemus omalla sivustolla.

Search Engine Journalin SEO Trends 2024tutkimuksessa Keyword Insightsin perustaja Andrew Chadwick kirjoittaa siitä, miten ala siirtyy “perinteisestä hakukoneoptimoinnista hakukokemuksen optimointiin”.

SXO:n avulla tavoitat yleisösi vastaamalla heidän tarpeisiinsa riippumatta siitä, mitä hakualustaa he käyttävät.

Kolme fundamentaalia ovat:

  • käyttäjien sitouttamisen lisääminen
  • loppukäyttäjään keskittyminen
  • erinomaisen käyttökokemuksen mahdollistaminen.
Keyword overlap

Tutkimuksen 3 keskeistä johtopäätöstä

  • Yli 60% hauista päättyy ilman klikkausta verkkosivustolle.
  • Nolla-klikkausten kasvaessa yrityksen on pystyttävä mukauttamaan strategioitaan.
  • SEO- ja sisältöstrategioissa tulee keskittyä suoran arvon tuottamiseen hakutuloksissa.

Suuntaus korostaa nimenoman hakutulossivulla nähtävien SERP-tulosten (Search Engine Results Page) kasvavaa merkitystä ja niiden optimointia.

Tässä lepää mieletön potentiaali.

Ja siksi yritysten, jotka jo ovat aloittaneet SEO-työn, on tärkeää huomioida hakukäyttäytymisen muutokset SEO-strategiassaan.

Valitse strategiasi

Kasva. Näy. Menesty.

Maksuttoman strategia-puhelun aikana:

  • Keskustelemme kasvutavoitteistasi
  • Selvitämme, miten SEOhub voi auttaa sinua saavuttamaan toivomasi tulokset
  • Käymme läpi sivustosi nykytilanteen.