Kenelle hakukoneoptimoinnin koulutus on suunnattu?
Mikä alla olevista profiileista kuvastaa juuri sinua?
SEO MasterClass Lite
79€ + alv 25.5%
SEO MasterClass™ Lite on suunniteltu yrittäjille ja yritysten työntekijöille, jotka haluavat optimoida itsenäisesti omaa sivustoa tai verkkokauppaa sekä ymmärtää, miten ja missä järjestyksessä SEO-toimenpiteet tulee suorittaa.
Koulutus on suunniteltu vasta-alkajille ja jo hieman SEOa taitaville.
- 10 moduulia jaksoineen
- Ladattavat työpohjat
- Sertifikaatti
- Jatkuvan pääsyn materiaaleihin
- Materiaalien päivitykset
- Tunnukset 1:lle
SEO MasterClass Premium
379€ + alv 25.5%
SEO MasterClass™ Premium on suunniteltu yrittäjille ja yritysten työntekijöille, jotka haluavat optimoida itsenäisesti omaa sivustoa tai verkkokauppaa sekä ymmärtää, miten ja missä järjestyksessä SEO-toimenpiteet tulee suorittaa. Koulutus sisältää nykysisältöjen auditoinnin, 40 liiketoiminnalle tärkeintä avainsanaa sekä kouluttajan tuen ja tarkistaman lopputehtävän.
Koulutus on suunniteltu vasta-alkajille ja jo hieman SEOa taitaville.
- 10 moduulia jaksoineen
- Ladattavat työpohjat
- 40 avainsanaa
- Sisältöjen auditointi
- Lopputehtävä
- Kouluttajan tuki
- Sertifikaatti
- Jatkuvan pääsyn materiaaleihin
- Materiaalien päivitykset
- Tunnukset 1:lle
ZenSEO MasterClass Lite
2499€ + alv 25.5%
ZenSEO MasterClass™ Lite on suunniteltu digiyrittäjille, jotka haluavat oppia SEOn ammattitasoisesti ja myydä hakukoneoptimointia palveluna omille asiakkailleen.
ZenSEO MasterClass™ Premium (5499€) on Litestä laajennettu versio, joka sisältää SEO-kouluttajan tuen sekä yhteistyön koulutuksen ajan.
Marinella Himari
Senioritason SEO-asiantuntija ja SEO-kouluttaja
Hei, tuleva SEO-osaaja!
Olen Marinella Himari, SEOhubin ja SEO MasterClass -koulutussivuston perustaja sekä SEO-maailman dinosaurus. Olen työskennellyt hakukoneoptimoinnin parissa vuodesta 2008 ja järjestänyt hakukoneoptimoinnin koulutuksia vuodesta 2018.
Näiden vuosien aikana olen saanut kouluttaa yrittäjiä, sisällöntuottajia sekä korkeakoulujen opiskelijoita SEO-osaajiksi. Olen ollut mukana niin kuntien Digiloikka-hankkeissa kuin järjestänyt SEO-koulutuksia yritysten työntekijöille.
Olet lämpimästi tervetullut opiskelemaan hakukoneoptimointia kanssani.
Tarjolla on monenlaisia SEO-koulutuksia ja yhtä paljon oman alan kilpailijoita. Googlen kärkipaikoilla on ahdasta, sillä mittelö huomiosta on kova, joskus niin voimakas, että sinun voi olla vaikea päästä parhaille sijoituksille.
Vielä harmillisempaa on, etteivät SEO-toimenpiteesi tuo toivottua tulosta.
Pahimmassa tapauksessa voit romauttaa kaiken ansaitsemasi näkyvyyden.
Missio
SEOhub tarkoituksena on tarjota ammattitasoista hakukoneoptimoinnin koulutusta, joka auttaa sinut Google-kaaoksen läpi parhaille sijoituksille. Vuodesta 2018 järjestettyihin koulutuksiimme on osallistunut yli 1000 opiskelijaa.
Hakukoneoptimoinnin koulutuksissa opit näyttöön ja todellisiin tuloksiin perustuvia neuvoja.
Sinäkin voit:
- Saavuttaa 74,99 % näkyvyys liiketoiminnalle tärkeimmillä avainsanoilla
- Ansaita sivustollesi 12 kuukaudessa 158k klikkausta (CTR 15,2%)
- Ansaita sivustollesi 192k orgaanista kävijää kuuden kuukauden aikana.
On vain yksi tapa varmistaa, että ansaitset paikkasi hakutulosten kärjestä. Se ei ole satunnaista SEO-työtä verkosta löytyvien yksittäisten vinkkien avulla vaan kurinalaista SEO-työtä, joka ei koskaan ole yksittäinen projekti vaan jatkuva prosessi.
Nämä prosessit ja askelmerkit opit hakukoneoptimoinnin koulutuksissamme.
Hakukoneoptimointia ei opita lyhyessä, tunnin tai kahden pituisessa koulutuksessa
🎓 SEO MasterClass™ on suunniteltu erityisesti yrittäjille ja yritysten työntekijöille, jotka haluavat optimoida omaa sivustoa tai verkkokauppaa itsenäisesti.
— SEO-koulutus sisältää liiketoiminnallesi tärkeimmät 40 avainsanaa sekä sivuston sisällöllisen auditoinnin, jonka avulla parannat jo julkaistujen sisältöjen SEO-löydettävyyttä. Lisäksi teet lopputehtävän, jonka kouluttaja tarkistaa.
🎓 SEO ContentMaster™ on premium-tason koulutus digiyrittäjille ja sisällöntuottajille, jotka haluavat hioa strategisen sisältö-SEO:n taidot huippuunsa ja tarjota SEO-palveluja omille asiakkailleen.
— Kirjoitat jo nyt työksesi, joten miksi et laajentaisi palvelutarjontaasi kysyttyjen ja haluttujen SEO-sisältöjen pariin?
🎓 ZenSEO MasterClass™ on premium-tason koulutus digiyrittäjille ja digitoimistoille, jotka haluavat hioa strategisen sisältö-SEO:n taidot huippuunsa ja tarjota SEO-palveluja omille asiakkailleen.
Vain tulokset kertovat, taitaako tekijä SEO:n vai ei
↳ Opit SEO:n tekemällä, et lukemalla.
Käsien työntäminen SEO-saveen opettaa sinulle paljon enemmän kuin verkosta ladattavat vanhentuneet oppaat tai tunnin-kahden pituiset SEO-koulutukset.
↳ Ja siksi koulutuksemme ovat käytännönläheisiä ja sisältävät aina kouluttajan tarkistamia tehtäviä, jotta voit olla varma, että olet todella oppinut optimointi-taidot.
Kun opit SEO:n, et enää pelkää tarttua haastaviinkaan teknisen SEO:n ongelmiin, vaan lähestyt niitä itsevarmasti ja luottavaisesti.
Mietit varmasti, millaisia tuloksia voit saavuttaa
SEO MasterClass -koulutuksia on järjestetty vuodesta 2018.
Graafista näet SEO-koulutukseen osallistuneen yrittäjän verkkosivuston orgaanisen näkyvyyden kasvun.
Koulutus käytiin huhtikuussa 2020, minkä jälkeen aktiviisella SEO-työllä sivuston näkyvyys on kasvanut huimasti; vuoden aikana sivuston kävijämäärät ovat nousseet muutamasta sadasta 28 000:een.
Entä miltä samaisen sivuston kasvukäyrä näytti lokakuussa 2022? Oikein hyvältä!
Kun optimointia on jatkettu koulutuksessa opittujen SEO-taitojen avulla, myös kasvu on jatkunut.
Tässä vielä yksi esimerkki.
Oletko valmis nostamaan liiketoimintasi uudelle tasolle?
Haluatko, että yrityksesi näkyy ensimmäisenä hakutuloksissa, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät palveluitasi? Hakukoneoptimoinnin koulutus on vastauksesi siihen, miten voit kasvattaa näkyvyyttäsi, liikevaihtoasi ja menestystäsi verkossa.
- Säästä mainosbudjettia: Liikenteesi kasvaa ilman jatkuvia mainoskuluja, ja voit käyttää SEM-mainontaan varatut eurot strategisemmin.
- Ajatusjohtajuus: Kun löydyt hakutulosten kärjestä, ansaitset pysyvää näkyvyyttä ja luotettavuutta asiakkaiden silmissä.
- Skaalattavuus: Voit keskittyä liiketoimintasi kehittämiseen ja kasvattamiseen, sillä verkkosivustosi toimii tehokkaana myyntityökaluna – eikä sinun tarvitse houkutella asiakkaita vain somen tai mainonnan avulla.
Hakukoneoptimointi on automatisoitua asiakashankintaa
Kuvittele, että yrityksesi löytyy ensimmäisten joukossa Googlen hakutuloksissa. Mitä tämä tarkoittaisi liiketoiminnallesi?
Ajattele, kuinka paljon aikaa ja rahaa voit säästää, kun asiakkaat löytävät sinut helposti verkosta.
Tai miten liiketoimintasi muuttuu, kun voit tarjota SEO-palveluja omille asiakkaillesi.
SEO:ssa, kuten missä tahansa lajissa, uuden oppiminen on parasta
Sitä tunnetta on vaikea päihittää, kun:
- voitat ensimmäisen vaikean avainsanan sijoituksen
- ratkaiset teknisen SEO-haasteen, joka olisi aiemmin jäänyt hiertämään
- kun huomaat, että orgaanisten kävijöiden määrä sivustollasi kasvaa
- kirjoitat niin hyvän sisällön, että sitä aletaan käyttää lähteenä
- saat myytyä ensimmäisen tuhansien eurojen arvoisen SEO-strategian
- tai yhtä arvokkaan SEO-auditoinnin
- rikot ensimmäisen 10 000 euron kuukautesi
- ja voit pitää kolmen kuukauden kesäloman, koska sinulla on varaa siihen.
Älä raapaise pintaa
Hakukoneoptimoinnin koulutuksissa en puhu kanssasi vain pintapuolisesti siitä, mitä hakukoneoptimointi on.
Menemme syvemmälle!
Saat käyttöösi konkreettisia, kokeiltuja ja testattuja toimintatapoja, joiden avulla rakennat, hienosäädät ja parannat sivustostasi hakukoneystävällisen, niin ettei kokonaisuus vain palvele Googlen algoritmejä vaan viehättää hakubotteja (nehän sivustosi kärkeen lopulta nostavat tai eivät nosta).
-
-
- Hakukoneoptimoinnin taidot, mikä on paljon enemmän kuin vain avainsanojen hyödyntämistä sisällöissä, SEO-titleissä ja meta-kuvauksissa (joka on kaikista helpointa SEO-tekemistä).
- Mikä on kaikista tärkeintä SEO:ssa, eli mitä sinun on pakko tehdä, jotta voit päästä Googlen parhaille sijoituksille.
- Miten käännät asiakkaiden huolet ja harmit voitoksi (ja euroiksi viivan alle).
- Miten auditoit sivuston sisällöllisesti ja teknisesti (tämä on kaiken SEO-työn perusta)
- Miten luot askel askeleelta etenevän SEO-strategian, jota seuraamalla tuplaat, triplaat tai jopa nelinkertaistat sivustosi kävijämäärän.
- Miten kirjoittaa SEO-ystävällistä sisältöä, jossa on huomioitu muutakin kuin vain avainsanat.
- Miten tuotat myyviä sisältöjä ilman että myyt asiakkaille väkisin (mikä taas ei toimi koskaan).
- Miten kasvatat asiantuntijuutta ja ajatusjohtajuutta potentiaalisten uusien (ja toki vanhojen) asiakkaiden silmissä.
- Miten huollat sisältöjä, jotka eivät kaikesta yrittämisestäsi huolimatta nouse Googlen tuloksiin.
- Miten korjaat indeksointiongelmat täysin uusille sisällöille, jotka eivät nouse Googlen hakutuloksiin.
- Miten hakukoneet toimivat ja miten voit auttaa hakubotteja crawlaamaan sivustosi sisällöt ja indeksoimaan ne hakutuloksiin.
- Millaiset SEO-titlet saavat (todistetusti) eniten klikkauksia.
- Millaiset meta-kuvaukset saavat (myöskin todistetusti) eniten klikkauksia.
- Mitkä ovat tärkeimmät lisäosat, jotka sinun kannattaa ottaa käyttöön.
- Luomaan hakubotti- ja käyttäjäystävällisen sivustorankenteen.
-
SEO MasterClass™ -koulutuksessa optimoit oman sivustosi Googlen parhaille sijoituksille
Kurssille on osallistunut niin digiyrittäjiä, sisällöntuottajia, yritysten in-house-kirjoittajia. Olisiko nyt sinun vuorosi?
Miten Google toimii? Mitä hakukoneoptimointi eli SEO tarkoittaa? Miten voin nousta Googlen tuloshaun ensimmäisille sijoille?
- Löytyvätkö verkkosivusi silloin, kun potentiaalinen asiakas etsii tarjoamiasi tuotteita ja palveluita?
- Miten avainsanoja voi hyödyntää oikeasti tehokkaalla tavalla?
- Mistä tietää että juuri tiettyjä avainsanoja kannattaa käyttää?
- Miten selvittää (ilmaiseksi), mitä avainsanoja kilpailija on käyttänyt?
- Miten varmistaa pääsy kilpailijan ohi Googlessa?
- Entä miten SEO (Search Engine Optimization) eroaa SEMistä (Search Engine Marketing) ja milloin kenties tarvitaan maksettua mainontaa?
Olen demonnut sinulle useamman esimerkin siitä, miten oma sivustosi voisi kasvaa, kun lähdet optimoimaan sisältöjäsi.
Otetaan esimerkki
Esimerkki #1:
Talvirenkaat-sanalla haetaan kuukaudessa 12 100 kertaa.
Ensimmäinen sijoitus saa noin 20–34% klikeistä, joka on (20%:lla) noin 2420 klikkiä talvirenkaat-sanan hakumäärästä.
Jos sinulla olisi rengasliike, ja jos löytyisit talvirenkaat-avainsanalla Googlen ykköspaikalta, voisit ansaita kuukausittain2 420 orgaanista kävijääeli 2420 potentiaalista asiakasta sivustollesi.
Luku on huima.
💡 Mieti myös säästöjä:
Jos mainosklikki maksaisi euron, maksaisit tästä näkyvyydestä 2420 euroa.
Jos klikkihinta olisi 50 senttiä, maksaisit siltikin vielä 1210 euroa.
Ja jos pääsisit todella edulliseen klikkihintaan (10-30 snt), summa laskisi vielä vähän lisää, mutta edelleen, kävijöitä tulisi sivustolle vain silloin, kun mainostat.
✅ On aina tehokkaampaa käyttää aikaa hyvin optimoidun sisällön tuottamiseen, joka nousee orgaanisesti esiin, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät talvirenkaita.
Tämäkin kannattaa huomioida: monet etsivät tuotteita myös sesongin ulkopuolella eli eri aikaan, kun sesongille ajoitettu mainoskampanjasi pyörii.
Otetaan toinen esimerkki
Esimerkki #2:
Jos voitat 6 kappaletta sellaisia avainsanoja, joiden kuukausittainen hakumäärä on vaikkapa 90, tämä tarkoittaa vuositasolla jo uutta 6480 kävijää.
Ja jos teet optimointia aktiivisesti, eli optimoit joka kuukausi uudet 6 artikkelia, jotka myös hyvällä SEO-työllä voitat, pelkästään tämä kasvattaa vuotuista kävijämäärää 77 760 kävijään!
Ja kun sisällöt vakiinnuttavat paikkansa Googlessa, ne tuovat sivustolle kävijöitä koko ajan, jolloin kuukausittain kävijämääräsi voi nousta 70 tuhanteen.
Tällöin vuotuinen kävijämäärä olisi huimat 840 000.
Kuulostaa melkoiselta eikö?
Ja tämä on täysin mahdollista!
Emmekä edes ole yrittäneet optimoida niitä kaikista vaikeimpia avainsanoja, jotka saavat 1000–10 000 hakua kuussa.
Entä jos sivustoni on ihan uusi?
Silloin teet kaiken heti alusta alkaen oikein!
Monet kysyvät myös, miten paljon hakukoneoptimoinnilla sitten voi vauhdittaa juuri julkaistun sivuston Google-näkyvyyttä.
Tähänkin on tarjolla hyvä esimerkki: alla olevasta graafista näet, miten jo kaksi hyvin SEO-optimoitua sisältöä ovat vaikuttaneet eksponentiaalisti uuden sivuston kävijämäärän kasvuun.
Ja kuten huomaat, tässäkään tapauksessa ei ole käytetty maksettua mainontaa.