SEO:n markkinajohtajuus
Uusasiakashankinta
Sivuston auditointi
SEO-koulutus
Kilpailjatutkimus

Asiakkaiden yleisimmät tavoitteet

Mitä asiakkaani yleensä tilaavat? Yleisimmin asiakkaani keskittyvät SEO:n markkinajohtajuuteen, ajatusjohtajuuteen eli liiketoiminnalle tärkeimpien avainsanojen voittoon.

Onnistumisia ⟶

SEO kiinnostaa, mutta mistä aloitan?

Olen avannut SEO-työn vaiheet niin, että sinun on helppo hahmottaa työn eteneminen ja sitä kautta sivustosi tarpeet.

SEO road map ⟶

Tutkimus: SEO:lla on paras ROI ✳︎

Hubspotin State of Marketing 2024 -tutkimuksen mukaan SEO:lla on digitoimista paras ROI.

SEO:n opiskelu itsenäisesti

Haluaisitko sittenkin aloittaa SEO-optimoinnin itsenäisesti? Lue opasta vuodelle 2025!

Aloita opiskelu ⟶
Hakukoneoptimoinnin ansiosta Google-näkyvyys kasvaa, kun tuotat sivustolle SEO-ystävällistä sisältöä.
Sivustouudistus voi romauttaa verkkosivuston näkyvyyden.

Ongelmatilanteiden selvittäminen

Eivätkö sisällöt indeksoidu? Lataavatko sivut hitaasti? Onko näkyvyydessä tapahtunut yhtäkkinen lasku? Selvitetään, mistä nämä johtuvat.

  • Koko sivuston auditointi
  • Tekninen auditointi
  • Nykysisältöjen auditointi
  • Näkyvyyden laskun selvitys
Auditointiin ⟶
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Orgaaninen näkyvyys voi kasvaa satoja tai tuhansia prosentteja

Kaikki riippuu siitä, miten paljon hakukoneoptimointiin halutaan panostaa. Viereisistä graafeista näet kahden eri sivuston orgaanisen näkyvyyden kasvun vuoden 2024 aikana.

Mieti, mitä tällainen kasvu voisi tarkoittaa oman liiketoimintasi kannalta. 💚

SEO-strategia ⟶
01

Eettinen SEO


Työskentelytapani ei perustu pikaratkaisuihin tai “salaisiin SEO-kikkoihin”, sillä sellaisia ei ole. Sen sijaan kehitän kanssasi kestävän ja kasvutavoitteille räätälöidyn SEO-strategian, joka noudattaa eettisiä periaatteita ja tuo pitkäaikaista kasvua.

02

Missio


Sinä onnistut, ja minä saan jatkaa unelmatyöni parissa.

Yritykset kuten Yliopiston Apteekki, Varma, If, Nordea, Plantagen, Outdoor Active ja XXL ovat luottaneet osaamiseeni.

Olisiko nyt sinun vuorosi?

Yksikään SEO-projekti ei ole liian pieni – pääasia, että se aloitetaan.

— Marinella Himari, Senior SEO-konsultti & sisältöstrategi

Ota yhteyttä
Marinella Himari

Toivotko sivustollesi enemmän konvertoivaa liikennettä?

Asiakkaita, joiden unelmiin ja tarpeisiin tiedät voivasi vastata. 💚

Onko sinulla haasteita saada sisältösi erottumaan kaiken kohinan keskeltä? Haluaisitko rakentaa asemaa alasi luotettuna ajatusjohtajana?

Jos mikään näistä osui, olemme todennäköisesti täydellinen tiimi.

Yli 17 vuoden ajan olen auttanut niin pieniä kotimaisia kuin miljardiluokan kansainvälisiä yrityksiä kasvattamaan orgaanista näkyvyyttään, lisäämään tunnettuuttaan ja ennen kaikkea saavuttamaan asiakkaidensa luottamuksen – ja sitä kautta lukitsemaan konversion.

Viimeisen 5 vuoden aikana olen:

  • Auttanut startupeja hallitsemaan kapeitakin markkinarakoja.
  • Toteuttanut strategioita, jotka vahvistavat asiakkaideni asemaa alansa ajatusjohtajana.
  • Nostanut sivustoja hakutulosten kärkeen – toisinaan vain viikoissa.

Työskentelytapani ei perustu pikaratkaisuihin tai “salaisiin SEO-kikkoihin”, sillä sellaisia ei ole. Sen sijaan kehitän kanssasi kestävän ja kasvutavoitteille räätälöidyn SEO-strategian, joka noudattaa eettisiä periaatteita ja tuo pitkäaikaista kasvua.

Missioni? Sinä onnistut, ja minä saan jatkaa unelmatyöni parissa.

Yritykset kuten Yliopiston Apteekki, Varma, If, Nordea, Plantagen, Outdoor Active ja XXL ovat luottaneet osaamiseeni. Olisiko nyt sinun vuorosi?

  • Olen viettänyt lähes kaksi vuosikymmentä SEO:n ja sisältöstrategioiden parissa.
  • Olen auditoinut yli 400 verkkosivustoa ja tiedän, missä useimmat niistä kompastuvat.
  • Olen suunnitellut yli 200 laajaa sisältöstrategiaa, jotka tuottavat tulosta.
  • Olen kouluttanut yli 1000 SEO-ammattilaista ja markkinoijaa SEO MasterClass™ -koulutuksissani.

💬 01/24: ”Asiantuntijuutesi bisneksessämme ei taida riittää.”
— Ei niin, mutta SEO-taidot ylittävät ne.
💹12/24: ”418k kävijää, 1306% kasvu edelliseen kauteen. Ei oltaisi kyllä ikinä uskottu!”
— Minä uskoin alusta asti.

Tässä tapoja aloittaa yhteistyö kanssani:

Tarjoan sinulle maksuttoman analyysin sivustosi nykytilasta ja kasvupotentiaalista – haluaisitko tilata sellaisen?

Tilaa SEO-analyysi
Sulje kirjeLue kirje

Kasva. Näy. Menesty.

Hei, olen Marinella, senioritason SEO-asiantuntija yli 17 vuoden kokemuksella hakukoneoptimoinnin maailmasta. Lähdetäänkö yhdessä kehittämään orgaanisesti ansaittua näkyvyyttä, tunnettuutta ja konversiota?

Missä SEO-haasteessa tai -unelmassa voisin auttaa sinua?

Yleisimmät kysymykset

SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa hakukoneoptimointia. Sen tavoitteena on parantaa verkkosivustosi luonnollista eli ansaittua näkyvyyttä hakukoneissa ja AI-palveluiden lähteinä, jotta potentiaaliset asiakkaat löytävät tarjoamasi tuotteet ja palvelut helpommin. SEO ei ole sama asia kuin SEM (Search Engine Marketing), jossa maksat näkyyvydessä mainosten muodossa.

SEO tarkoittaa ansaittua näkyvyyttä hyvien ja hyödyllisten sisältöjen ansiosta.

Huolellisesti toteuttu SEO tuo sivustollesi enemmän laadukasta liikennettä, kasvattaa brändisi näkyvyyttä ja parantaa mahdollisuuksia konversioihin, kuten myyntiin tai yhteydenottoihin.

Yleensä tulokset ansaitaan viikkojen ja kuukausien kuluessa. Alla näet esimerkin sivuston orgaanisen näkyvyyden kasvusta. Tässä projektissa SEO-työ on aloitettu marraskuussa, ja jo toukokuussa kävijöiden määrä on kasvanut 28 000:een. On hyvä muistaa, että merkittävät muutokset ottavat yleensä 3–6 kuukautta tai kauemmin, riippuen alasi kilpailutilanteesta ja sivustosi nykykunnosta.

hakukoneoptimoinnin koulutus

Kuten aina sanon: “Yksikään SEO-projekti ei ole liian pieni – pääasia, että se aloitetaan.”

Pienyrittäjänä sinun kannattaa tutustua Zen SEO -strategiaan. Voit Jos SEO on sinulle tuttua, voit myös tilata avainsanatutkimuksen, jota voit hyödyntää sisältöjen tuottamisessa ja huoltamisessa. Mikäli tahdot opiskella SEO:a itse, tutustu SEO-oppaaseen ja SEO-koulutuksiini.

Tekninen SEO keskittyy sivuston tekniseen rakenteeseen, kuten sivuston nopeuteen, mobiiliystävällisyyteen, sivustokarttoihin ja indeksointiin eli siihen, että sisällöillä on ylipäätään mahdollisuus tallentua Googlen tietokantaan eli hakutulossivun tuloksiin.

Sivustosi voi olla uusi, sitä ei ole optimoitu kunnolla tai hakukone ei ole indeksoinut sitä esimerkiksi teknisen ongelman vuoksi. Olet myös innoissasi saattanut kirjoittaa monta sisältöä samasta aiheesta, jolloin nämä sisällöt kilpailevat samasta näkyvyydestä eli kannibalisoivat toistensa näkyvyyttä. Myös kilpailu avainsanoista voi olla kovaa. SEO-strategia on avain menestykseesi.

SEO-projektin onnistumista mitataan useilla mittareilla:

  • Orgaanisen liikenteen kasvu.
  • Sijoitukset tärkeimmillä avainsanoilla.
  • Konversioasteet ja liidien määrä ja laatu.
  • Sivuston sitoutumismittarit, kuten sivulla vietetty aika.

Kyllä. Niin kutsutut “Black hat” -strategiat, kuten avainsanojen ylikäyttö, piilotettu sisältö (saman värinen teksti kuin sivun tausta) tai ostetut linkit voivat johtaa Google Penalty -rangaistuksiin. SEO tulee aina toteuttaa eettisesti ja hakukoneiden parhaita käytäntöjä ja neuvoja seuraten.

Mistä aloitettaisiin?

SEO-stepit

Tutustu huolellisesti toteutetun SEO-työn menestysaskeliin ja tunnistat, mistä kohtaa SEO-työsi kannattaisi aloittaa.

SEO road map ⟶

SEO-strategia

Tutustu strategisen SEO:n palvelupaketteihin ja valitse tiekarttasi hakutulosten menestykseen.

Tutki strategioita ⟶

Maksuton analyysi

Tilaa maksuton SEO-analyysi sivustosi nykytilanteesta ja kasvupotentiaalista. Tämä on varmasti kiinnostava!

Tilaan analyysin! ⟶